1.1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (zwane dalej: "OWS") mają zastosowanie do wszystkich umów sprzedaży dotyczących zarówno sprzedaży i dostaw komponentów, sprzętu i wszystkich innych towarów jak i sprzedaży świadczonych usług przez ELTRON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. (zwanym dalej: "Sprzedawca"), zawieranych zarówno w trybie tradycyjnym z udziałem handlowców (offline) jak i za pośrednictwem sklepu internetowego www.eltron.pl (online) z każdym klientem firmy ELTRON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. (zwanym dalej: "Klient").
1.2. OWS stanowi integralną część każdej umowy zawartej przez Sprzedawcę z Klientem. Wszelkie odstępstwa od niniejszych warunków wymagają formy pisemnej.
2.1. W przypadku sprzedaży tradycyjnej (offline), to handlowiec Sprzedawcy przygotowuje oficjalną ofertę handlową na sprzedaż towaru bądź usługi w odpowiedzi na zapytanie klienta. Zapytanie klienta może zostać złożone telefonicznie, faxem, poprzez email lub ustnie podczas spotkania klienta z handlowcem Sprzedawcy.
2.2 Informacje handlowe dotyczące towarów i usług świadczonych przez Sprzedawcę zawarte w sklepie internetowym www.eltron.pl są oficjalną ofertą Sprzedawcy i są wiążące w procesie składania zamówień drogą tradycyjną (offline) jak i poprzez sklep internetowy www.eltron.pl (online).
2.3. W przypadku sprzedaży tradycyjnej (offline), to handlowiec Sprzedawcy przygotowuje oficjalną ofertę handlową na sprzedaż towaru bądź usługi w odpowiedzi na zapytanie klienta. Zapytanie klienta może zostać złożone telefonicznie, faxem, poprzez email lub ustnie podczas spotkania klienta z handlowcem Sprzedawcy.
2.4. W przypadku sprzedaży tradycyjnej (offline), dokonywane przez klientów zamówienia zakupu składane są na bazie oferty tradycyjnej od handlowca Sprzedawcy lub na bazie informacji handlowej zawartej w sklepie internetowym www.eltron.pl.
• Zamówienia zakupu od klientów przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej poprzez e-mail lub fax.
• Zamówienia telefoniczne od klientów nie są przyjmowane do realizacji.
2.5. Dla zamówień zakupu złożonych przez klientów za pośrednictwem sklepu internetowego www.eltron.pl (online), zawarcie umowy następuje z chwilą potwierdzenia zamówienia przez sprzedawcę.
2.6. Wszystkie szczegółowe zasady dotyczące składania zamówień zakupu przez klientów za pośrednictwem sklepu internetowego www.eltron.pl (online), zawarte są w "Regulamin" zakupu przez sklep internetowy znajdujący się na www.eltron.pl.
2.7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia z podaniem lub bez podania przyczyny w zależności od zaistniałych okoliczności.
3.1. Standardowo obowiązuje płatność przelewem zarówno dla zamówień składanych w trybie tradycyjnym z udziałem handlowców (offline) jak i za pośrednictwem sklepu internetowego www.eltron.pl (online).
3.2. Nowi klienci, którzy po raz pierwszy składają zamówienie zakupu towarów lub usług od Sprzedawcy zobowiązani są do dokonania przedpłaty lub ewentualnie uzyskania od handlowca zgody na płatność gotówkową w kasie Sprzedawcy przy osobistym odbiorze towaru lub zgody na płatność za pobraniem, gdy zamówiony towar ma być wysłany od Sprzedawcy do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej.
3.3. Dla stałych Klientów możliwe jest uzyskanie odroczenia terminu płatności od daty wystawienia faktury na zamówiony towar lub usługę na okres od 1 do 60 dni w zależności od typu Klienta, na podstawie indywidualnych ustaleń pomiędzy handlowcem Sprzedawcy, a Klientem.
3.4. W przypadku zamówień nietypowych towarów lub usług, może być wymagana zaliczka lub zadatek o czym Klient jest informowany już na wczesnym etapie przygotowywania oficjalnej oferty sprzedaż towaru i usług.
3.5. Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące warunków płatności zawarte są w sekcji "Płatności" znajdującej się na www.eltron.pl.
4.1. Zamówiony przez Klienta u Sprzedawcy towar dostarczane są za pośrednictwem firm spedycyjnych na koszt Klienta lub na własny numer Klienta w firmie spedycyjnej.
4.2. Dostawy realizowane są w Polsce i za granicę Polski, zarówno na obszarze Unii Europejskiej (UE), jak i poza obszarem obszarze Unii Europejskiej (UE).
4.3. Dokumentacja eksportowa i wszystkie certyfikaty wymagane do prawidłowej dostawy od Sprzedawcy do Klienta zamówionego towaru zapewnia Dział Logistyki i Magazynu Sprzedawcy.
4.4. Odpowiedzialność za towar w czasie transportu przechodzi na Klienta z chwilą odbioru przez firmę spedycyjną. Od tego momentu wszelkie uwagi i zażalenia na termin i jakość dostawy Klient powinien kierować tylko i wyłącznie do realizującej dostawę firmy spedycyjnej.
4.5. Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące realizacji zamówień i dostaw zawarte są w sekcji "Koszty dostawy" znajdującej się na www.eltron.pl.
5.1. Każdy Klient ma prawo odstąpienia od umowy na zakupu towaru od Sprzedawcy w termie 14 dni od jego otrzymania lub reklamacji towaru zakupionego od Sprzedawcy w przypadku stwierdzenia jego wady w ramach 1-rocznej gwarancji.
5.2. W przypadku odstąpienia od umowy na zakupu towaru od Sprzedawcy lub reklamacji towaru zakupionego od Sprzedawcy w przypadku stwierdzenia jego wady Klient musi wypełnić formularz RMA dostępny w sekcji "Formularze" znajdującej się na www.eltron.pl i przesłać go na maila reklamacje@eltron.pl. W tym samym czasie może, ale nie musi skontaktować się z handlowcem obsługującym zamówienie w przypadku sprzedaży tradycyjnej (offline) lub obsługą sklepu internetowego dla zamówień zakupu złożonych za pośrednictwem sklepu internetowego www.eltron.pl (online).
5.3. Klient po wstępnym rozpatrzeniu wniosku reklamacyjnego otrzymuje od Sprzedawcy numer reklamacji RMA. Klient dopiero wtedy może zwrócić osobiście lub odesłać za pośrednictwem firmy spedycyjnej do Sprzedawcy reklamowany towar, który na opakowaniu powinien mieć umieszczony w widocznym miejscu numer zwrotu RMA nadany przez Sprzedawcę.
5.4. Wszystkie odsyłane za pośrednictwem firmy spedycyjnej zwroty bez nadanego przez Sprzedawcę numeru RMA lub nawet bez umieszczenia nadanego przez Sprzedawcę zwrotu RMA w widocznym miejscu na opakowaniu będą z powrotem odsyłane do klienta celem uzupełnienia numeru RMA.
5.5. Umowy sprzedaży usług od Sprzedawcy nie podlegają odstąpieniu ani zwrotowi, a jedynie reklamacji jakości świadczonej usługi.
5.6. Towary produkowane na specjalne zamówienie Klienta nie podlegają zwrotowi.
5.7. Zasady dotyczące zwrotów i reklamacji opisane są szczegółowo w sekcji "Zwroty i Reklamacje" znajdującej się na www.eltron.pl.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności towaru do momentu uregulowania całkowitej ceny przez Klienta.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub opóźnienie realizacji zamówienia z powodu siły wyższej lub działania podmiotów trzecich.
8.1. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi OWS zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego (KC).
8.2. Spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
8.3. Ogólne Warunki Sprzedaży podlegają Prawu Polskiemu.