1.1. Niniejsze warunki dotyczące Zwrotów i Reklamacji mają zastosowanie do wszystkich umów sprzedaży dotyczących zarówno sprzedaży i dostaw komponentów, sprzętu oraz wszystkich innych towarów jak i sprzedaży świadczonych usług przez ELTRON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. (zwanym dalej: "Sprzedawca"), zawieranych zarówno w trybie tradycyjnym z udziałem handlowców (offline) jak i za pośrednictwem sklepu internetowego www.eltron.pl (online) z każdym klientem firmy ELTRON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. (zwanym dalej: "Klient").
2.1. Klient, którzy nabywa towary od Sprzedawcy, mają prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania towaru.
2.2. Aby odstąpić od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji, korzystając z dostępnego formularza zwrotu towaru RMA dostępnego w "Formularze", wypełnienić go i odesłać elktronicznie na adres e-mail: reklamacje@eltron.pl lub listownie na adres korespondencyjny Sprzedawcy:
ELTRON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Biuro Obsługi Klienta
ul. Brodzka 10 B
54-103 Wrocław
2.3. Klient po wstępnym rozpatrzeniu wniosku reklamacyjnego otrzymuje od Sprzedawcy numer reklamacji RMA. Klient dopiero wtedy może zwrócić osobiście lub odesłać za pośrednictwem firmy spedycyjnej do Sprzedawcy reklamowany towar, który na opakowaniu powinien mieć umieszczony w widocznym miejscu numer zwrotu RMA nadany przez Sprzedawcę.
2.4. Po otrzymaniu od Sprzedawcy numer reklamacji RMA obowiązkiem Konsumenta jest odesłanie towaru, którego dotyczy odstąpienie od umowy, na wskazany adres Sprzedawcy najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia decyzji o odstąpieniu. Koszty związane z wysyłką zwrotu towaru obciążają Klienta.
2.5. Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy do klienta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru innej niż standardowa forma dostawy), nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu tej samej metody płatności, jakiej użył Klient przy zakupie.
2.6. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczne stwierdzenie charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
2.7. Przepisy dotyczące odstąpienia od umowy mają zastosowanie również do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, jeżeli charakter zakupionego towaru nie jest związany bezpośrednio z ich działalnością zawodową, co wynika z rodzaju prowadzonej działalności zarejestrowanej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2.8. Prawa Odstąpienia od Umowy nie obowiązuje dla towarów dla których Klient wyraźnie zażądał dokonania pilnej naprawy lub konserwacji, a po ich dokonaniu chciałbym zwrócić te towary.
2.9. Prawa Odstąpienia od Umowy nie obowiązuje dla towarów wyprodukowanych na specjalne zamówienie Klienta.
2.10. Prawa Odstąpienia od Umowy nie obowiązuje dla towarów dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu nie może zostać zwrócone ze względów higienicznych lub ochrony zdrowia, o ile opakowanie to zostało otwarte po dostarczeniu.
2.11. Prawa Odstąpienia od Umowy nie obowiązuje dla towarów jak nagrania dźwiękowe, wizualne lub programy komputerowe w zapieczętowanym opakowaniu, które zostało otwarte po dostarczeniu.
2.12. Prawa Odstąpienia od Umowy nie obowiązuje dla treści cyfrowych dostarczanych na nośniku materialnym, jeśli Sprzedawca rozpoczął ich świadczenie za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany o utracie prawa do odstąpienia od umowy po rozpoczęciu dostarczania treści.
2.13. Prawa Odstąpienia od Umowy nie obowiązuje dla usług świadczonych przez Sprzedawcę. Usługi, które zostały w pełni wykonane przez Sprzedawcę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed ich rozpoczęciem braku Prawa do Odstąpienia od Umowy po ich spełnieniu. W przypadku usług, które są w początkowej fazie realizacji, istnieje możliwość odstąpienia od umowy ich wykonania po uprzednim ustaleniu tej możliwości ze Sprzedawcą.
3.1. Towary oferowane przez Sprzedawcę są objęte środkami kontroli jakości na każdym etapie procesu – od transportu, przez magazynowanie, aż po pakowanie - aby zapewnić ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi i elektrycznymi. Przyznanie gwarancji na zakupione towary nie wpływa na statutowe prawa Klienta związane z ewentualną niezgodnością towaru z umową. Uprawnienia te, gwarantowane przez obowiązujące przepisy prawne, w tym przez ustawę o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku, pozostają w pełni zachowane.
3.2. Sprzedawca na wszystkie oferowane przez siebie towary daje 12 miesięcy gwarancji od daty ich dostarczenia do Klienta.
3.3. Wyjątkiem są towary na które dłuższą czasowo gwarancję nadał im producent, o czym Klient jest poinformowany w procesie oferowania tych towarów przez Sprzedawcę.
3.4. Usługi oferowane przez Sprzedawcę są objęte środkami kontroli jakości na każdym etapie procesu – od procesu projektu aż do końcowej realizacji.
3.5. Sprzedawca na wszystkie oferowane przez siebie usługi daje 12 miesięcy gwarancji od daty ich dostarczenia do Klienta.
4.1. Reklamacje dotyczące różnic w ilości zamówionych i dostarczonych towarów przez Sprzedawcę do Klienta akceptowane są do 7 dni roboczych od daty odebrania przesyłki. W przypadku otrzymania przesyłki dostarczonej przez firmę spedycyjną, która nosi ślady uszkodzeń mechanicznych wynikłych w trakcie transportu, zaleca się przeprowadzenie Klientowi kontroli zawartości w obecności pracownika tej firmy spedycyjnej i sporządzenie wspólnie z nim protokołu szkody, dokładnie dokumentującego stwierdzone uszkodzenia. Protokół ten, potwierdzony podpisem pracownika firmy spedycyjnej, jest niezbędnym dokumentem do zainicjowania procesu reklamacyjnego.
4.2. Każda reklamacja złożona przez Klienta do Sprzedawcy jest przez niego przyjmowana i rozpoznana zgodnie z obowiązującym prawem w szczególności z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 z późn. zm.).
4.3. Zgodnie z przepisami Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi towar zgodny z umową.
4.3.A. Towar sprzedawany przez Sprzedawcę do Klienta jest zgodny z umową, jeżeli opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji.
4.3.B. Towar sprzedawany przez Sprzedawcę do Klienta jest zgodny z umową, jeżeli przydatność do szczególnego celu do którego jest potrzebny Klientowi, sam Klient potwierdził u Sprzedawcy najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował. Szczegółowe informacje na temat zgodności towaru z umową zawiera ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
4.3.C. Usługa wykonana przez Sprzedawcę dla Klienta jest zgodna z umową, jeżeli przydatność do szczególnego celu do którego jest potrzebna Klientowi, sam Klient potwierdził u Sprzedawcy najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
4.4. Sprzedawca zgodnie z polskim prawem respektuje prawa Klienta, zapewniając rozpatrywanie reklamacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Reklamacje mogą być składane z wykorzystaniem wyłącznie formularza zwrotu towaru RMA.
4.5. Formularza zwrotu towaru RMA udostępniony na stronie www.eltron.pl w zakładce "Formularze" skąd Klient musi go pobrać i wypełnić, po czym przesłać przesłać go e-mailem na adres: reklamacje@eltron.pl. Formularza zwrotu towaru RMA jest niezbędny, by rozpocząć proces reklamacji towaru reklamowanego towaru lub usługi.
4.6. W szczególnych przypadkach, po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą, dopuszcza się dostarczenie przez Klienta wypełnionego Formularza zwrotu towaru RMA listownie na adres Sprzedawcy:
ELTRON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Biuro Obsługi Klienta
ul. Brodzka 10 B
54-103 Wrocław
Na kopercie musi by umieszczony nadany wcześniej przez Sprzedawcę numer zwrotu RMA.
4.7. Nie dopuszcza się zgłaszania przez Klientów reklamacji telefonicznie.
4.8. Każda reklamacja Klienta towaru lub usługi do Sprzedawcy powinna zawierać następujące informacje:
4.8.A. Dokładny opis wykonany przez Klienta przyczyny reklamacji, wraz z informacjami dotyczącymi produktu.
4.8.B. Oczekiwany sposób rozwiązania reklamacji przez Klienta.
4.8.C. Przedstawienie przez Klienta dowodu dokonania zakupu lub co najmniej podanie nr faktury, który dotyczy reklamowanego towaru lub usługi.
4.9. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby rozpatrzyć reklamację klienta jak najszybciej i w sposób zgodny z polskim prawem. Po otrzymaniu reklamacji, Sprzedawca rozpatruje reklamacje konsumenta i powiadamia go o dalszym sposobie postępowania w terminie 14 dni od daty rozpoczęcia procesu reklamacyjnego.
5.1. Zwroty reklamowanych towarów, po uprzednim otrzymaniu nr zwrotu RMA można zwracać osobiście do Sprzedawcy lub wysyłać za pośrednictwem firmy spedycyjnej na adres Sprzedawcy:
ELTRON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Magazyn
ul. Brodzka 10 B
54-103 Wrocław
5.2. Klient zobowiązany jest do odpowiedniego zabezpieczenia towaru przed wysyłką do Sprzedawcy, uwzględniając jego rodzaj i gabaryty, tak aby zapobiec dodatkowym uszkodzeniom w trakcie transportu.
5.3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odrzucenia reklamacji, jeżeli stan zwracanego produktu wskazuje na uszkodzenia niezgodne z opisem w formularzu reklamacyjnym, sugerujące niewłaściwe opakowanie lub zabezpieczenie produktu. W takiej sytuacji koszty zwrotu towaru w całości pokrywa Klient.
5.4. W określonych przypadkach pracownik Sprzedawcy może zaoferować organizację odbioru towaru przez wyznaczoną firmę spedycyjną. W tej sytuacji, gdy charakter produktu lub jego montaż utrudniałby zwrot, Klient zobowiązany jest zapewnić dostęp do produktu w miejscu jego aktualnego położenia.
5.5. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę potwierdzone zostanie fakturą korygującą lub w zależności od charakteru reklamacji, innym zwrotem środków.
5.6. Sprzedawca dokonuje zwrotów finansowych za pośrednictwem tej samej metody płatności, która została użyta przy zakupie. W przypadkach, gdy zakup został opłacony przelewem bankowym lub gotówką przy odbiorze, zwrot realizowany jest na konto bankowe wskazane przez Klienta, chyba że między Sprzedawcą a Klientem zostanie uzgodniona inna forma zwrotu środków.
5.7. Wykonane przez Sprzedawcę dla Klienta usługi nie podlegają zwrotowi w rozumieniu osobistego zwrotu lub odesłania przez firmę spedycyjną.
6.1. W sytuacji, gdy sprzedany towar lub usługa nie jest zgodny z umową, Klient ma prawo żądania od Sprzedawcy naprawy produktu lub jego wymiany na nowy.
6.2. Klient ma prawo do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny dla towarów i usług lub odstąpienia od umowy tylko dla towarów sprzedanych przez Sprzedającego jeśli:
6.2.A. Sprzedawca nie podjął działań w celu przywrócenia towaru lub usługi do stanu zgodnego z umową.
6.2.B. Działania podjęte przez Sprzedawcę nie przyniosły efektu i towar lub usługa wciąż nie spełnia warunków umowy.
6.2.C. Pomimo podjętych przez Sprzedawcę starań, towar lub usługa nadal pozostaje niezgodny z umową.
6.2.D. Stopień niezgodności towaru lub usługi z umową jest na tyle duży, że upoważnia do obniżenia ceny lub rezygnacji z umowy, nawet bez próby jej wcześniejszego wykonania.
6.2.E. Na podstawie deklaracji Sprzedawcy lub ze względu na inne okoliczności staje się oczywiste, że Sprzedawca nie jest w stanie zapewnić zgodności zamówionego przez Klienta towaru lub usługi z umową w akceptowalnym terminie lub sposób, nie pociągając za sobą znaczących niedogodności dla konsumenta.
7.1. W przypadku całkowitego braku porozumienia w sprawie rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Klient ma dostęp do kilku opcji pozasądowego rozwiązywania sporów w tym:
7.1.A. Wniosek do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego dla polubownego zakończenia sporu między stronami. Postępowanie to jest dobrowolne i bezpłatne z wyjątkiem potencjalnych kosztów rzeczoznawców.
7.1.B. Wniosek do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej celem rozstrzygnięcia sporu. Jest to dobrowolne postępowanie, bezpłatne poza ewentualnymi kosztami rzeczoznawców.
7.1.C. Wniosek do Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów o interwencję w sprawie ochrony praw konsumenta lub o pomoc w polubownym rozwiązaniu sporu ze Sprzedawcą.
7.2. Szczegółowe informacje o dostępie do powyższych procedur są dostępne w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych/miejskich rzeczników konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną konsumentów (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
7.3. Klienci mogą również skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej na stronie www.ec.europa.eu/consumers/odr, oferującej metodę pozasądowego rozwiązywania sporów online, wynikających z zawartych umów sprzedaży. Kontakt do Sprzedawcy w sprawach związanych z ODR: reklamacje@eltron.pl.
8.1. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi zasadami Zwrotów i Reklamacji zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
8.2. Spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
8.3. Niniejsze zasady Zwrotów i Reklamacji podlegają prawu polskiemu.